Wyrabianie pieczątki firmowej
Pieczątka firmowa jest tym, co powinien posiadać każdy przedsiębiorca. Mimo tego, że jej posiadanie wcale nie regulowane przepisami prawa, to zdecydowanie warto mieć ją w zanadrzu. Posiadanie pieczęci dodaje przedsiębiorcy wiarygodności, znacznie ułatwia wypełnianie dokumentów oraz pozwala oszczędzać czas, który normalnie trzeba przeznaczyć na wpisywanie danych.
Wybór odpowiedniej pieczątki
Przedsiębiorcy, którzy czują się na siłach, mogą pokusić się o samodzielne zaprojektowanie pieczątki firmowej. Wystarczy do tego odrobina chęci, kreatywności i dowolny program graficzny. Wykonanie projektu można zlecić także profesjonalistom, którzy zadbają o to, by projekt pieczątki – www.doktortusz.pl/pieczatki był wyraźny, czytelny i oryginalny.
Kiedy wzór jest już gotowy, pora dobrać do niego odpowiedni stempel. Bardzo ważny odpowiedni wybór jego rodzaju, bowiem nie na każdym stemplu jest w stanie zmieścić się duża ilość tekstu. Niektóre z nich mieszczą nawet dziewięć linijek, podczas gdy inne – zaledwie dwie.
Warto też wcześniej zadecydować, jakim celom będzie służyła pieczątka. Jeśli wyłącznie do podbijania ważnych dokumentów – warto wybrać prostą, sprawdzoną formę. Jeśli ma ona za zadanie przyciągać uwagę klientów, można nieco bardziej zaszaleć z formą, wybierając niestandardową formę, czcionkę czy przechylenie tekstu.
Dane na pieczątce
Nie ma przepisów prawnych regulujących, jakie dane powinny znaleźć się na firmowej pieczątce. Z reguły trafiają tam najważniejsze informacje, takie jak nazwa firmy, jej adres, numer NIP oraz REGON. W czasach,kiedy komunikacja mailowa i telefoniczna to podstawa, warto umieścić na pieczęci adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu.