Jak wykonać audyt social media?
Przeprowadzenie audytu mediów społecznościowych to pierwszy krok do zbudowania skutecznej strategii działania na platformach takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Tiktok czy LinkedIn. Pozwala on ocenić, czy wysiłek włożony w prowadzenie profilu się opłaca i co należy zrobić, aby był jeszcze bardziej imponujący. Audyt mediów społecznościowych, można zlecić profesjonalnej agencji lub wykonać samemu.
Na czym polega audyt social media?
Audyt mediów społecznościowych to koncepcja, o której powinien wiedzieć każdy, kto wykorzystuje media społecznościowe do promocji swojej firmy. Koncepcja audytu, może początkowo wydawać się nieco niepotrzebna i trudna. Audyt mediów społecznościowych to w uproszczeniu zebranie danych ze wszystkich Twoich kont w mediach społecznościowych w jednym miejscu. Zbieranie i analizowanie ich daje jasny obraz tego, co można zrobić, aby poprawić obecne, praktyki społeczne i wyniki. Audyt mediów społecznościowych może dotyczyć jednego lub wszystkich kanałów obsługiwanych przez firmę. Więcej możesz przeczytać na: https://kohai.pl/blog/audyt-social-media-jak-go-prawidlowo-przeprowadzic/
Jak przygotować się i kiedy przeprowadzić audyt social media?
Przed analizą aktywności w mediach społecznościowych, warto się odpowiednio do tego przygotować. Jeśli jest się tylko pracownikiem przydzielonym do audytu, pierwszym krokiem jest zapoznanie się ze strategią danej marki, przedsiębiorstwa i sposobami jej komunikowania. Jeśli jest się natomiast przedsiębiorcą i nie ma się takich dokumentów, to należy poznać cel przedsiębiorstwa oraz wizję jego rozwoju, oraz strategię działania w internecie. Audyty powinny być przeprowadzane regularnie, a nie tylko wtedy, gdy coś przestaje działać. Regularne zarządzanie, mediami społecznościowymi nie tylko zwiększa, skuteczność mediów społecznościowych i chroni, przed kryzysami. Rekomenduje się, przeprowadzanie audytu social media raz w roku. Bez względu na to, które rozwiązanie zostanie wybrane, warto wiedzieć, jakie są elementy audytu i co jest ważne. Dzięki tej wiedzy, można krytycznie przyjrzeć się profilowi społecznościowemu swojej marki, a jeśli audyt jest zlecony przez agencję zewnętrzną, należy sprawdzić, czy proces przebiega prawidłowo.